29 Aralık 2014 Pazartesi

Tüm Yönleriyle AutoCAD Blokları 14 - Blok Düzenleyicinin Kullanımı

[Seviye] Orta
[Sürüm] AutoCAD 2010 ile hazırlanmıştır.
[Gönderen] Erhan Toker

Blokları kullanırken, bazen içerisindeki nesnelere müdahale etmek gereksinimi duyarız. Ancak bu normal AutoCAD nesnelerini düzenlemek kadar kolay olmaz. Bu iş için ayrı bir komutumu var: REFEDIT.

Komuta ulaşmak için ilgili bloğu seçip sağ tuş menüsünden ‘Edit Block In-Place’ seçeneğini de kullanabiliriz. Karşımıza çıkan küçük bir pencereden hangi bloğu (bazen blok içerisinde başka bloklar da olabilir) düzenleyeceğimizi seçmeliyiz.


autocad-block-editor
Şekil.2

Seçimi yaptıktan sonra ekrandaki diğer nesneler silikleşir ve sadece bloğumuzun içindeki nesneler canlı kalır. Ayrıca şerit menüde blok düzenleme paneli belirir.

autocad-block-editor
Şekil.3

Bu aşamadan sonra yapılacak şey AutoCAD’in Standard komutlarını kullanarak blok içerisindeki nesneleri düzenlemek olacaktır. Bloğumuzun önceki ve sonraki halini sırası ile şekil 4 ve 5’te görebiliriz.

autocad-block-editor
Şekil.4

autocad-block-editor
Şekil.5

Düzenleme işimiz bittikten sonra panel menüden ‘Save changes’ butonunu ya da vazgeçmek için ‘Discard changes’ butonunu seçebiliriz. Eğer değişiklikleri kabul edersek çizimdeki aynı isimli bütün bloklar değişecektir.

AutoCAD içerisinde başka bir gelişmiş blok editörü daha vardır. Bu editöre ulaşmak için de BEDIT komutunu kullanırız ya da ilgili bloğa çift tıklayıp önceki komutta yaptığımız gibi blok ismini seçeriz. Her iki düzenleyici de aynı işlevi görmesine karşın BEDIT komutu ile açılan düzenleyici aynı zamanda dinamik blokları da düzenlememize yardımcı olur. Ayrıca bu yeni düzenleyici UCS komutunu ve bazı 3 boyutlu komutları kullanmamıza izin vermez. Bu sebeple ben, işim dinamik bloklar ile değilse bu düzenleyiciyi kullanmayı tercih etmiyorum. Ancak siz temel düzenlemelerinizi buradan yapabilirsiniz.

Bu yazı Erhan Toker tarafından gönderilmiştir.