9 Eylül 2014 Salı

PEDIT Komutu İle Çizgileri POLYLINE Nesnesine Çevirmek


Sevgili arkadaşlar,

Özellikle 3B çalışırken EXTRUDE gibi komutlarda 2B POLYLINE nesneler gerekir. Biz çoğu zaman bunu unutarak 2B çizgi ve yaylarla işi tamamlarız. Bazen de bilerek ARC-ARC sürekliliğinden de faydalanarak dekoratif desenler yaratır, daha sonra bu deseni CNC’ciye vermek gerektiğinde POLYLINE’a çevirme gereği duyarız. İşte bu gibi durumlarda PEDIT komutunu kullanıyoruz.

Aslında PEDIT komutu sadece nesneleri POLYLINE’a çevirmek için kullanılmaz, ancak ben bu gün burada PEDIT komutunun JOIN seçeneğini kullanarak nesneleri birleştirmeyi anlatacağım.

Şekil.2 de gördüğümüz parça resminin dış hatlarını çemberlerden oluşturduğumuzu ve kırparak son halini verdiğimizi biliyoruz. İşte bu durumda dış hattı oluşturan parçaları PEDIT JOIN ile bir araya getiririz.



Komut RIBBON > Home Sekmesi > Modify Panelinde yer alır.

Komuta girelim.

Command: _pedit

Bu noktada sizden bir POLYLINE parçası ya da bir nesne seçmenizi isteyecektir. Dış hattı oluşturan parçalardan birini seçin.

Select polyline or [Multiple]:

Seçtiğiniz anda, seçilen nesnenin POLYLINE olmadığını bunu dönüştürmek isteyip istemediğinizi soracaktır. <Y> varsayılan seçeneğine ENTER ya da ‘y’ ile cevap verin.

Object selected is not a polyline
Do you want to turn it into one? <Y>: y [ENTER]

Şimdi ‘J’ yani JOIN seçeneğini kullanın.

Enter an option [Close/Join/Width/Edit vertex/Fit/Spline/Decurve/Ltype gen/Undo]: j [ENTER]

Çevreleyen parçaları tek tek yada bir pencere ile seçin.

Select objects: Specify opposite corner: 6 found
Select objects:

Seçim bitince ENTER yapın. Seçtiğiniz nesneler arasında uçları birbirlerine değerek bir POLYLINE oluşturabilecek nesneleri ayıklar ve rapor verir.

3 segments added to polyline
Enter an option [Open/Join/Width/Edit vertex/Fit/Spline/Decurve/Ltype gen/Undo]:

Seçenek satırına bakacak olursanız en başta ‘Open’ seçeneğini görürsünüz. Bu seçtiğiniz varlıkların kapalı bir POLYLINE oluşturduğunu ve her şeyin yolunda gittiğini belirtir. Elbette açık parçaları da açık bırakabilir ya da ‘Close’ seçeneği ile kapatabilirsiniz. ENTER'le çıkın. Şekil.2


Şekil.2

Bazen uçları bitişik gibi görünen nesneler zumlandığında bitişik olmadığı görülür. Bu durumlarda uçları kontrol ederek birleştirmelisiniz.


Şekil.3

Bu günlük bu kadar. Hoşçakalın.